Zo was het toen... Haarlem Oost

______________________________________________________________________

De foto's in de berichten zijn meestal verkleind weergegeven.
Door op de foto te klikken kan dan een groter formaat foto worden bekeken.
______________________________________________________________________


zaterdag 7 mei 2011

De groene Zomerzone


7 mei 2011
Door: Ed Post
Foto’s: ED POST Fotografie


Aan de rand van onze oude Slachthuisbuurt is een erg mooie groenzone, ook wel Zomerzone genoemd. Vanmiddag ben ik met de camera daar maar eens een kijkje gaan nemen. De foto's zijn zeker de moeite waard. Op onderstaande foto is te zien om welk gebied het gaat.

De Zomerzone.

Dit is een heel mooi buurtje, en ik kan mij voorstellen dat als je hier woont, er nooit meer weg wilt, ondanks de kleine woningen.

Huisjes aan de Zomervaart zoals het er vroeger uit zag.

De Oosterkerk ligt weliswaar aan de overzijde van de Zomervaart aan de Zomerkade, en dus buiten de Slachthuisbuurt, maar dit is toch een markant punt wat je niet kon missen als je van de Richard Holkade af kwam.

Oosterkerk in 1927

Op onderstaande foto van mijn oudere zus Margreet Post, gemaakt door mijn vader half 50-er jaren op de Richard Holkade, zie je duidelijk op de achtergrond de Oosterkerk.


Op onderstaande foto hoek Zomervaart en de Gouwweteringkade. Hier stond vroeger de Aeneas Mackayschool met daarnaast de Rehoboth kleuterschool.

Hieronder de Aeneas Mackayschool net voor de sloop in 1985.

1 opmerking:

  1. Steengoed geschoten, Ed! Complimenten, meen ik echt! Goede ''composities'', zo.

    (Weet niet zo veel van fotografie als jij, maar ''composities'' betekent in dit geval zoiets als; ''hoe je het in beeld brengt'', he?)

    Leuk, hoor en idyllisch. Tja... de lens van de camera en het oog van de fotograaf. Dan krijg je dit soort optische en fraaie plaatjes!

    Grtx

    RON.

    BeantwoordenVerwijderen